Οι μαθητές της A' Γυμνασίου στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών αξιοποίησαν μέσα από εργασίες την ομαδοσυνεργατική διδακτική μέθοδο. Χωρισμένοι σε ομάδες των τεσσάρων - πέντε ατόμων κατανόησαν τι σημαίνει να συνεργάζομαι διατηρώντας την ταυτότητά μου στην ομάδα και να συμμετέχω ενεργά ως ισότιμο μέλος της για την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού. Ανέπτυξαν ποικίλες δεξιότητες, κυρίως, επικοινωνιακές και κατάφεραν να δράσουν συλλογικά, ώστε να αποπερατώσουν θεματικές που τους είχαν δοθεί, αφού αναζήτησαν υλικό, συζήτησαν και διατύπωσαν απορίες που προέκυψαν μέσω της αυτενέργειάς τους.
Τα αποτελέσματα ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακά, όταν ζητήθηκε από την εκάστοτε ομάδα να παρουσιάσει την εργασία της στην ολομέλεια της τάξης. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού, καθαρά καθοδηγητικός, έδωσε τον λόγο στους μαθητές που μέσω του πλουραλισμού και αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας απέδειξαν ότι η συλλογικότητα αποδίδει σε οποιοδήποτε μαθησιακό περιβάλλον, εφόσον, μάλιστα, οι μαθητές μας είναι ήδη εξοικειωμένοι με τη χρήση των εφαρμογών της τεχνολογίας.
Συνεχίζουμε, λοιπόν, να δρούμε συλλογικά με αγαστή συνεργασία και να αντιμετωπίζουμε με αισιοδοξία τις προκλήσεις, εφόσον η γνώση έχει τη δύναμη να υπερβαίνει δυσκολίες με οδηγό τη θέληση και την προσπάθεια!